Behind the scenes. Take 1.

Behind the scenes - Take 1

Vrijdagmiddag, 28 juni 2019, 14:59 uur. Op de achtergrond: geluiden van een automatisch poedertoevoersysteem en grote industriële printers. De geur van gesmolten nylon hangt in de lucht. Op de voorgrond: de mensen van Parts On Demand. Klaar om de nieuwsgierige gasten kennis te laten maken met het magische proces dat 3D-printen heet. De allereerste Parts On Demand ´Behind the Scenes´ begint over een minuut.

Er waren veertig plekken te vergeven en klanten, geïnteresseerde ontwerpers, designers, engineers, salestechnici en inkopers maakten daar maar wát graag gebruik van. De middag was totaal uitverkocht en alles werd duidelijk. Of in ieder geval duidelijker: Waar komen mijn onderdelen nou precies vandaan? Hoe maken jullie dat eigenlijk en hoe kan ik mijn ideeën beter uitwerken? Geen vraag bleef onbeantwoord.

Directeur Neil van Es trapte af door iedereen een warm welkom bij Parts On Demand te heten. Vervolgens werden de gasten zonder tegenstribbelen in kleine groepen door de productie geleid. Het gehele proces, van poeder tot product tot verzending, kwam aan bod. Hoe zit mijn onderdeel in de printer? Hoe zorg je ervoor dat je iedere keer weer zo’n hoge kwaliteit kunt leveren. De gasten leerden over printen, uitpakken, stralen, kleuren, shotpeening en verzending. En een ‘Behind the Scenes’ zou geen ‘Behind the Scenes’ zijn, als er geen nieuwe ontwikkelingen onthuld zouden worden. Zoals een nog betere afwerking en nieuwe printmaterialen.

Nadat iedereen een goed beeld had gekregen van hoe alles bij Parts On Demand in zijn werk gaat, gingen we aan de hand van verschillende klantcases dieper op het proces in. Bijvoorbeeld: hoe is het mogelijk dat een montagetool voor Nedcar binnen twee weken is ontwikkeld, door één man bediend kan worden en een enorme kostenbesparing oplevert. De mensen die erbij waren, weten het nu.

Na deze stortvloed van informatie en het intensief sparren met de engineers sloten we natuurlijk af met een gezellige borrel. Met bier van brouwerbuurman ´De Leckere´ en lekkere hapjes. Klanten bespraken onderling hoe geweldig ze hun proces verbeterd hadden dankzij 3D-printen. Samples om collega´s te overtuigen – of gewoon leuk voor op bureau – stonden voor iedereen klaar om mee te nemen. Net zoals een hoop inspiratie over hoe dingen beter, slimmer en mooier konden. Het was een geslaagde bijeenkomst. Vinden wij. En dat vinden de klanten ook.

De komende tijd houden we iedereen op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Kon je er deze middag niet bij zijn, maar wil je graag ook een keer zo’n middag meemaken? Kijken hoe 3D-printen jouw producten beter, slimmer en goedkoper kan maken? Dan nodigen we je bij deze al uit voor het vervolg op 13 september 2019. Aanmelden kan via Behind the Scenes. On Demand.